cerințe de transparență

1. principalele caracteristici ale sistemului de guvernanță corporativă al Eazy Asigurări S.A.

Sistemul de guvernanţă corporativă al Eazy Asigurări S.A. este implementat în vederea administrării corecte şi prudente a activităţii societății, respectiv stabilirea, aplicarea și menținerea unui sistem eficace de cooperare, de raportare internă, respectiv a unui sistem decizional eficace.

Sistemul de guvernanță este instituit pentru a asigura o administrare corectă, eficientă şi prudentă, bazată pe principiul continuităţii activităţii, care urmărește:

asigurarea unei structuri organizatorice transparente şi adecvate, menite să sprijine obiectivele strategice şi operaţiunile societății. aceste structuri pot fi adaptate la schimbările intervenite în obiectivele strategice, operaţiunile sau mediul de afaceri;

alocarea adecvată şi separarea corespunzătoare a responsabilităţilor;

administrarea corespunzătoare a riscurilor;

adecvarea politicilor şi strategiilor, precum şi a mecanismelor de control intern;

asigurarea unui sistem eficient de comunicare şi de transmitere a informaţiilor;

aplicarea unor proceduri operaţionale solide care să împiedice divulgarea informaţiilor confidenţiale;

evitarea conflictelor de interese.

Sistemul de guvernanță la nivelul Eazy Asigurări S.A.:

este stabilit în conformitate cu principiul proporţionalităţii, documentării și al raționamentului calificat;

este bazat pe proceduri interne pentru transmiterea eficientă a tuturor informaţiilor;

este supus cu regularitate controlului intern;

este bazat pe funcţii-cheie: actuarială, de management al riscului, de conformitate şi de audit intern;

instituie un sistem eficace de cooperare, de raportare internă și de comunicare a informațiilor la toate nivelurile relevante ale societății;

are o structură organizatorică transparentă și adecvată, în cadrul căreia ordinea ierarhică, funcțiile și responsabilitățile sunt repartizate în mod clar, iar natura, amploarea și complexitatea riscurilor inerente activităților desfășurate de societate sunt luate în considerare;

asigură că membrii conducerii dețin în mod colectiv calificările, competențele, aptitudinile și experiența profesională în domeniile relevante activității, necesare pentru gestionarea și supravegherea societății cu eficacitate și profesionalism. la nivel individual, fiecare membru deține calificările, competențele, aptitudinile și experiența profesională necesare executării sarcinilor atribuite;

conține politici, proceduri și procese care garantează că întregul personal are toate instrumentele adecvate pentru îndeplinirea corespunzătoare a responsabilităților cu seriozitate, onestitate și obiectivitate;

conține politici, proceduri și procese care garantează angajarea unor persoane care dețin aptitudinile, cunoștințele și experiența necesare îndeplinirii corespunzătoare a responsabilităților care le sunt repartizate;

conține politici, proceduri și procese referitoare la sistemele informatice care garantează că acestea produc informații complete, fiabile, clare, consecvente, punctuale și relevante cu privire la activitățile economice, la angajamentele asumate și la riscurile la care este expusă societatea;

conține politici, proceduri și procese care asigură garantarea securității, a integrității și a confidențialității informațiilor;

conține fluxuri informaționale adecvate prin care se asigură transmiterea promptă a informațiilor către toate persoanele care au nevoie de acestea, într-un mod care să le permită să recunoască importanța informațiilor în cauză pentru responsabilitățile lor specifice;

conține politici scrise referitoare cel puțin la următoarele aspecte: managementul riscurilor, subscriere și constituire rezerve; reasigurare și alte tehnici de diminuare a riscurilor aferente asigurării; gestionarea activelor și pasivelor; gestionarea riscurilor investiționale; gestionarea riscului de lichiditate; gestionarea riscului de concentrare; gestionarea riscului operațional; evaluarea internă a riscurilor și a solvabilității; calitatea datelor; managementul capitalului; conformitate; control intern; audit intern; remunerare; continuitate a activității; evaluarea prealabilă și continuă a adecvării membrilor structurii de conducere și a persoanelor care dețin funcții cheie sau alte funcții critice; externalizarea; raportare și de publicare.

2. Concluziile evaluării poziţiei financiare

Eazy Asigurări S.A. întocmește situațiile financiare în conformitate cu cerințele legislative prevăzute, în special, de Legea nr. 237/2015 privind autorizarea și supravegherea activității de asigurare și reasigurare, Norma Autorității de Supraveghere Financiară nr. 41/2015 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind situațiile financiare anuale individuale și situațiile financiare anuale consolidate ale entităților care desfășoară activități de asigurare și/sau reasigurare, Normei nr. 21/2016 privind raportările referitoare la activitatea de asigurare și/sau de reasigurare, cu modificările și completările ulterioare.

3. Caracteristici ale cadrului formal privind aplicarea principiilor şi practicilor de raportare financiară, inclusiv cele de raportare prudenţială

Eazy Asigurări S.A. a stabilit mecanisme de raportare periodică și transparență, procesul de raportare prudențială respectând cerințele de Solvabilitate II. Procesul de raportare se realizează ținând cont de cadrul legal, structura organizatorică, activitatea și principiul proporționalității, în conformitate cu Directiva 2009/138 / CE a Parlamentului European și a Consiliului din 25 noiembrie 2009 privind accesul la activitate și desfășurarea activităţii de asigurare și de reasigurare (Solvabilitate II) și ale Regulamentului delegat nr. 2015/35 de completare a Directivei 2009/138/CE a Parlamentului European şi a Consiliului privind accesul la activitate şi desfăşurarea activităţii de asigurare şi de reasigurare (Solvabilitate II).

4. Principalele caracteristici ale sistemului privind administrarea/managementul riscurilor

Eazy Asigurări S.A. a implementat un sistem de management al riscurilor în conformitate cu exigențele cerințelor de reglementare Solvabilitate 2, în vederea asigurării unui management eficient și prudent, bazat pe principiul proporționalității. Sistemul de management al riscurilor, care este o componentă a sistemului de guvernanță implementat de către societate, permite identificarea și controlul riscurilor la care aceasta este sau poate fi expusă.

Politica generală de management a riscurilor detaliază principiile directoare, alături de procedurile și metodele de identificare, evaluare, monitorizare, administrare și raportare a riscurilor. Politicile scrise specifice fiecărei categorii de risc, în conformitate cu Solvabilitate II, completează cadrul general al sistemului de management al riscurilor.

În cadrul sistemului de managementul riscului, Societatea efectuează teste de stres, în vederea evaluării capacității societății de a face față unor scenarii nefavorabile pe termen mediu și scurt.

Strategia Societății privind managementul riscurilor este dezvoltată în concordanță cu strategia de afaceri, astfel că Societatea a implementat procese adecvate de identificare, evaluare, raportare a riscurilor, asigurând punerea în aplicare a unor măsuri optime și eficiente de control, în care rezultatele evaluărilor și rapoartele de risc sunt integrate în procesul decizional.

În cadrul sistemului de guvernanță, implementarea unui sistem de control intern cuprinzător și eficient pentru Eazy Asigurări S.A. este un obiectiv prioritar pentru a consolida securitatea operațiunilor, a controla rezultatele și a satisface cerințele de reglementare; acesta are la bază legile și reglementările referitoare la controlul intern, naționale și europene, care îi sunt aplicabile în mod specific.

5. Concluziile evaluării eficienţei sistemului de administrare/management al riscurilor

Având în vedere complexitatea activității, a proceselor și a riscurilor asociate reflectate în profilul de risc, Societatea consideră că sistemul de administrare a riscurilor descris în capitolul 4 este adecvat în raport cu natura, amploarea și complexitatea riscurilor inerente activității sale.