EAZY ASIGURĂRI S.A. (denumită în continuare EAZY), cu sediul în București, Str. Sergent Nuțu Ion, nr. 44, One Cotroceni Park, Clădirea A, et. 7, sector 5, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului sub nr. J2023000439401, având Codul Unic de Înregistrare (C.U.I.) 47433051, Cod unic de identificare la nivel european (EUID) – ROONRC.J2023000439401, societate autorizată de Autoritatea de Supraveghere Financiară, înmatriculată în Registrul Societăților de Asigurare sub nr. RA-069/2023, email de contact pentru responsabilul cu protecția datelor: dpo@eazyinsure.ro, în calitate de operator, prelucrează date cu caracter personal în vederea furnizării de servicii de asigurare și derulării activităților aferente, în conformitate cu prevederile legale ce reglementează activitatea de asigurare, precum și cu cele aplicabile în materie de prelucrare a datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date.
Protecția datelor dumneavoastră cu caracter personal reprezintă o prioritate. Prin prezentul document dorim să vă informăm cu privire la scopurile și modalitățile de prelucrare a datelor dumneavoastră cu caracter personal în relația cu Eazy Asigurări S.A., precum și cu privire la drepturile dumneavoastră în calitate de persoană vizată. Utilizând produsele și serviciile noastre, confirmați că ați parcurs și ați înțeles prezenta Nota de informare.
Prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal este necesară pentru încheierea contractului de asigurare și derularea relației de asigurare, iar în caz de refuzare a acestor prelucrări de către dvs. Eazy se află în imposibilitatea de a încheia sau executa contractul de asigurare.
Datele cu caracter personal supuse prelucrării:
Eazy Asigurări S.A. va prelucra în activitatea de furnizare a serviciilor de asigurări următoarele date cu caracter personal:
date personale de identificare (date din documentele de identitate CI/Pașaport/permis de conducere, care pot fi prelucrate în copie);
date de contact (precum număr telefon, adresa de email);
date cu privire la bunurile asigurate (date din documente precum certificat de înmatriculare/carte de identitate vehicul, factura de achizitie, extras de carte funciară);
date de natură financiară (cum ar fi contul bancar);
înregistrările convorbirilor telefonice din call center-ul Eazy Asigurări S.A., necesare în vederea soluționării petițiilor și a oricăror solicitări venite din partea clienților;
date cu caracter medical, în cazul avizărilor de daune, ca parte a executării contractului de asigurare;
informații colectate atunci când interacționați cu noi pe website, inclusiv prin intermediul cookie-urilor. Detalii despre utilizarea cookie-urilor le regăsiți accesând link-ul: https://eazyinsure.ro/politica-cookies și/sau bannerul de cookie-uri de pe site-ul nostru.
În situația în care prelucrăm datele dvs. în calitate de reprezentant al unei persoane juridice, parte într-un raport juridic de asigurare, datele prelucrate sunt strict limitate la ce este necesar pentru a putea derula relația contractuală cu angajatorul dvs./ persoana pe care o reprezentați în relația cu EAZY.
Modalități de colectare a datelor dumneavoastră:
Prin intermediul web-site-ului Eazy: https://eazyinsure.ro/, secțiunea “contactează-ne”, oferta Eazy urmând a fi transmisă prin intermediul e-mailului;
Prin apelarea serviciului nostru de call-center, apelând numărul de telefon: 021.9700;
Prin intermediul aplicației on line “Self”;
Prin intermediul cookie-urilor;
Prin intermediul brokerilor și a altor parteneri ai noștri, intermediari în asigurări și/ sau prestatori de servicii conexe domeniului asigurărilor;
În cursul și ca urmare a derulării contractului cu dumneavoastră;
Unele date pot fi obținute de la alți parteneri – de exemplu, în cazul în care optați pentru a beneficia de oferte speciale pe care EAZY le oferă prin intermediul unor parteneri (spre exemplu școli de conducere preventivă etc.)
Datele dumneavoastră cu caracter personal sunt prelucrate în baza următoarelor temeiuri juridice, în următoarele scopuri și modalități:
în vederea pregătirii, încheierii și derulării contractului de asigurare, în special pentru: a) evaluarea riscurilor și calculul primelor de asigurare, inclusiv prin procese automatizate; b) administrarea contractului; c) administrarea daunelor; d) comunicarea cu dumneavoastră pe parcursul executării contractului și în caz de daună;
în vederea îndeplinirii obligațiilor legale sau a cerințelor reglementare aplicabile Eazy Asigurări S.A., cum ar fi: a) îndeplinirea obligațiilor legale privind cunoașterea clientei, prevenirea spălării banilor și a finanțării terorismului și/ sau respectarea sancțiunilor internaționale; b) soluționarea petițiilor; c) obligații de raportare; d) evidența documentelor operaționale și financiar-contabile;
în vederea realizării unor interese legitime ale Eazy Asigurări S.A., în special pentru: a) prevenirea fraudelor și a plăților nejustificate în cadrul dosarelor de daună; b) audit intern și extern; c) reasigurare; d) investigarea nivelului de adecvare a produsului la piața țintă stabilită; e) analize statistice/ actuariale, studii de cercetare; f) recuperarea creanțelor; g) acțiuni de regres; h) înregistrărilor audio ale convorbirilor telefonice; i) interacțiunea necesară cu furnizorii de servicii specializate – IT, juridice, contabile, medicale etc.
în baza consimțământului dumneavoastră, dacă și când este cazul, ca de exemplu în cazul: a) cookie-urilor; b) scopuri de marketing și informare despre serviciile și produsele noastre, precum și pentru îmbunătățirea permanentă a calității serviciilor și produselor oferite (inclusiv transmiterea de știri, promoții și oferte de produse și servicii, în anumite condiții), c) prelucrării datelor speciale (de sănătate), în alte situații decât pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță.
Perioada stocării datelor:
Datele personale vor fi păstrate pentru perioada de timp prevăzută de dispozițiile legale specifice:
în materie de arhivare pentru documentele financiar contabile (Legea 82/1991, modificată, și Ordinul nr. 2634/2015, privind documentele financiare și contabile) – contractele și documentația contabilă se păstrează minim 6 ani, dar nu mai mult de 10 ani;
conform Normei ASF nr. 33/2017, privind organizarea activității de arhivă, emisă în aplicarea Legii nr. 237/2015 privind autorizarea si supravegherea activității de asigurare și reasigurare – dosarele de daună și acele documente de asigurare cu valoare practică în baza cărora se eliberează copii, certificate şi extrase privind drepturile individuale ale asiguraților se păstrează 10 ani;
în cazul ofertelor neurmate de încheierea unui contract de asigurare, durata maximă de păstrare a datelor personale este de 3 luni;
Nu vom păstra datele dumneavoastră cu caracter personal mai mult decât este necesar și le vom prelucra numai în scopurile pentru care au fost obținute și/ sau scopuri compatibile, în înțelesul legii, iar la sfârșitul perioadei legal stabilite de păstrare se șterg în siguranță sau se anonimizează.
Categoriile de destinatari către care se pot transmite datele personale colectate și locul prelucrării:
EAZY poate transmite datele dumneavoastră cu caracter personal în vederea îndeplinirii obligațiilor sale legale sau decurgând din executarea contractului de asigurare către următorii destinatari/ categorii de destinatari: Autoritatea de Supraveghere Financiară, Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor, autoritatea judecătorească, organe de urmărire sau cercetare penală, institute naționale/ servicii teritoriale de expertiză, alte autorități publice centrale sau locale, alți asigurători sau reasigurători, intermediari în asigurări/ reasigurări, consultanți sau prestatori de servicii, alte persoane sau instituții publice sau private, în cazul în care furnizarea datelor cu caracter personal este necesară pentru a da curs unei solicitări care are la bază un temei legal ori pentru îndeplinirea obiectului de activitate sau pentru respectarea obligațiilor decurgând din contractul de asigurare.
Datele cu caracter personal sunt stocate pe servere și alte echipamente aflate pe teritoriul UE/SEE.
Securitatea și protecția datelor cu caracter personal este o prioritate pentru noi. EAZY a implementat măsuri tehnice și organizatorice de natură fizică, electronică sau procedurală pentru a proteja confidențialitatea, integritatea, disponibilitatea și securitatea datelor pe care ni le furnizați.
Drepturile pe care le aveți în ceea ce privește datele dumneavoastră personale:
În orice moment, aveți următoarele drepturi legate de datele cu caracter personal pe care le prelucrăm. Vă rugăm să rețineți că drepturile dumneavoastră nu au caracter absolut când alte dispoziții legislative sunt aplicabile, cu excepția dreptului de opoziție la prelucrarea având scopul marketingul direct și crearea de profiluri în scop de marketing direct.
Dreptul de a fi informat: aveți dreptul de a primi informații privind identitatea operatorului de date, scopurile și temeiurile prelucrării datelor cu caracter personal și orice alte informații relevante pentru a asigura o prelucrare corectă și transparentă.
Dreptul de acces: aveți dreptul de a solicita detalii cu privire la prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal și de a primi o copie a acestor date.
Dreptul la rectificare: aveți dreptul de a solicita corectarea și/sau completarea datelor cu caracter personal incorecte sau incomplete fără întârzieri nejustificate.
Dreptul la ștergerea datelor ("dreptul de a fi uitat"): aveți dreptul de a solicita ștergerea anumitor date cu caracter personal. În cazul în care solicitarea dumneavoastră de a șterge datele dumneavoastră cu caracter personal contravine obligațiilor noastre legale sau datele aferente solicitării de ștergere sunt necesare pentru exercitarea sau apărarea unui drept în instanță, este posibil să nu putem onora solicitarea dumneavoastră. În acest caz, veți fi notificat de către EAZY.
Dreptul la restricționarea prelucrării: aveți dreptul de a solicita restricționarea prelucrării datelor cu caracter personal.
Dreptul la portabilitatea datelor: aveți dreptul de a solicita transmiterea către dumneavoastră sau un alt operator a datelor dumneavoastră cu caracter personal pe care ni le-ați furnizat, într-un format automatizat.
Dreptul la opoziție: aveți dreptul de a vă opune prelucrării (inclusiv creării de profiluri) datelor dumneavoastră cu caracter personal când prelucrarea este necesară pentru îndeplinirea unei sarcini care servește unui interes public sau când v-am informat în prealabil că prelucrarea se realizează în baza unui interes legitim, dacă acesta prevalează asupra intereselor, drepturilor și libertăților persoanei vizate sau dacă scopul este constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță. Aveți dreptul absolut de a vă opune prelucrării având ca scop marketingul direct sau crearea de profiluri în scop de marketing direct.
Dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, inclusiv crearea de profiluri: aveți dreptul de a nu fii obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, care produce efecte juridice sau vă afectează în mod similar într-o măsură semnificativă, cu excepția cazului în care este autorizată de lege, este necesară pentru încheierea unui contract sau ne-ați acordat permisiune în prealabil, iar în aceste ultime două cazuri beneficiați de dreptul la intervenție și revizuire din partea unei persoane, precum și de a vă exprima punctul de vedere și a contesta decizia.
Dreptul la retragerea consimțământului: în cazul în care datele dumneavoastră personale sunt prelucrate pe baza consimțământului, aveți dreptul de a vă retrage consimțământul în orice moment, fără a afecta legalitatea prelucrării efectuate pe baza consimțământului înainte de retragerea acestuia.
Pentru exercitarea oricăruia din aceste drepturi, puteți trimite o solicitare scrisă către adresa poștală din Secțiunea 1 – Informații Generale, către adresa de e-mail dpo@eazyinsure.ro sau ne puteți contacta la sediul din București, Str. Sergent Nuțu Ion, nr. 44, One Cotroceni Park, Clădirea A, et. 7, sector 5. Cererea dumneavoastră va fi analizată și i se va răspunde în termen de o lună de zile de la primirea ei. Dacă primim un număr mare de cereri sau cereri deosebit de complexe, termenul poate fi prelungit cu cel mult încă două luni. În anumite circumstanțe prevăzute de legea privind protecția datelor (adică cereri excesive), este posibil să nu dăm curs cererii dumneavoastră, dar vă vom informa despre aceasta. De regulă, exercitarea drepturilor dumneavoastră este gratuită. Cu toate acestea, ne rezervăm dreptul de a solicita o taxă rezonabilă în cazul în care cererile sunt vădit nefondate sau excesive, în special din cauza caracterului lor repetitiv.
Acordăm o atenție deosebită confidențialității datelor cu caracter personal și ne rezervăm dreptul de a verifica identitatea dumneavoastră în cazul unei solicitări pentru a evita o situație nedorită în care o altă persoana ar exercita în mod neautorizat un drept în numele dumneavoastră.
De asemenea, aveți dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Națională pentru Supravegherea Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (sediu: București, B-dul. Gen. Gheorghe Magheru nr. 28-30, sector 1, CP 010336; Telefon: +40.318.05.92.11, Fax: +40.318.05.96.02 email: anspdcp@dataprotection.ro, website: www.dataprotection.ro) sau la orice instanță competentă pentru apărarea drepturilor garantate de legislația aplicabilă.
Pentru mai multe detalii și/sau actualizări, vă rugăm să ne contactați la dpo@eazyinsure.ro sau să consultați Politica de prelucrare a datelor de pe website-ul nostru, www.eazyinsure.ro.