De la hârtie la pixel: transformarea digitală care simplifică asigurările pentru consumatori

De la hârtie la pixel: transformarea digitală care simplifică asigurările pentru consumatori

De la hârtie la pixel: transformarea digitală care simplifică asigurările pentru consumatori

10 oct. 2024

10 oct. 2024

8 min

8 min

Digitalizarea reprezintă una dintre cele mai puternice tendințe la nivel global, influențând toate industriile, care a căpătat o accelerare semnificativă după evenimentul pandemic din 2020, când a devenit esențială pentru continuitatea afacerilor și accesul la anumite servicii.

Clienții actuali sunt obișnuiți cu aplicații și soluții care le oferă rapiditate, comoditate și eficiență, fie că vorbim despre transport, servicii financiare, sau comerț electronic, pentru gestionarea problemelor lor curente. Sunt aceiași consumatori, care își doresc un nivel ridicat de accesibilitate și în ceea ce privește relația cu asigurările, în special în cazul unor produse obligatorii, cum este RCA-ul. Generațiile tinere, în special Millennials și Gen Z, sunt orientate către soluții digitale și extrem de rar interesate de interacțiunile tradiționale.

Care sunt tendințele actuale în ceea ce privește tehnologizarea asigurărilor

Transformarea digitală a companiilor de asigurări începe să devină o necesitate, pentru a putea răspunde nevoilor unui segment de clienți tot mai conectați și orientați către servicii rapide și convenabile.

Soluții IT specifice permit, spre exemplu, dezvoltarea de platforme online, sau aplicații mobile prin care clienții pot compara, achiziționa și gestiona polițele lor de asigurare în timp real, fără a fi necesară interacțiunea fizică cu un agent de asigurări. Astfel, procesul de cumpărare a unei polițe de asigurare devine pe de-o parte mai rapid si mai simplu și pe de altă parte transparent și personalizat, în special în cazul produselor de asigurare facultative. Birocrația și deplasările fizice nu mai reprezintă o presiune, iar clienții pot avea polița de asigurare în câteva minute, pe email.

Utilizarea unor tehnologii avansate și a analizei de date va permite, asigurătorilor inclusiv posibilitatea de a oferta produse personalizate, special croite pentru nevoile fiecărui client.

Cum percep consumatorii beneficiile automatizării din sectorul asigurărilor

Concret, o experiență de altfel complicată și consumatoare de timp se transformă într-un proces simplu și eficient. Clienții pot obține o ofertă și ulterior o poliță de asigurare în doar câteva minute, pe email.

Un alt avantaj este faptul că platformele online sunt disponibile 24/7, iar clienții au posibilitatea să achiziționeze sau să își gestioneze polițele în funcție de programul lor, fără restricții de timp sau locație. În plus, au acces ușor și rapid la toate informațiile necesare despre produsele de asigurare, termeni și condiții, acoperiri și costuri, gestionarea daunelor, ceea ce înseamnă că vor lua o decizie informată.

Platformele online permit compararea rapidă a diferitelor oferte de pe piață, ajutând clienții să găsească cea mai bună opțiune pentru bugetul lor. Tehnologia poate facilita inclusiv adaptarea produselor de asigurare la cerințele individuale ale clienților, oferind astfel soluții cât mai apropriate de nevoile particulare ale clienților.

Din perspectiva asigurătorilor

Companiile din industrie, care vor adopta tehnologii și soluții de automatizare, vor domina piața în următorii ani, datorită capacității lor de a oferi experiențe semnificativ simplificate și îmbunătățite clienților lor. Conform unui *studiu Deloitte, 75% dintre consumatori consideră că viteza și ușurința procesului de achiziție sunt factori critici în alegerea unei companii de asigurări.

Pe de altă parte, aceleași companii de asigurări vor beneficia de o creștere a eficienței operaționale, mai ales că automatizarea proceselor minimizează erorile umane și reduce costurile, permițând în același timp asigurătorilor să răspundă rapid la schimbările pieței și la nevoile diverse ale clienților.

Adoptarea acestor soluții tehnologice nu reprezintă doar un avantaj competitiv pentru companiile care activează în sectorul asigurărilor, ci mai degrabă o necesitate pentru a rămâne relevante în piața actuală. Prin îmbinarea expertizei în asigurări cu inovația tehnologică, industria poate oferi servicii care nu doar satisfac, ci chiar depășesc așteptările, din ce în ce mai ridicate, ale consumatorilor.

*Digital transformation in insurance: the future of customer experience